Medlemskap

Välkommen till oss på Ängsö GK! Här välkomnas alla, och vi jobbar stenhårt för att våra ledord trivsel, utmaning och natur ska prägla våra medlemmars och gästers tillvaro. Efter en golfrunda hos oss har alla dina sinnen fått en riktig rekreationsboost. Motionen, spänningen och alla trevliga människor du möter ger dig ny kraft och energi! Hos oss får du möjlighet att utvecklas som golfspelare, oavsett om du är nybörjare eller en rutinerade spelare. Vi bjuder dessutom våra medlemmar på fria rangebollar – så du kan träna hur mycket och hur ofta du vill på rangen. Välkommen du också!

Vill du spela mycket? Kom till oss på Ängsö!
Vårt samarbete med GKplus och Surahammars GK ger dig mer för pengarna. Som fullvärdig medlem med spelrätt spelar du fritt alla dagar, alla tider. Dessutom spelar du fritt på samtliga GKplus-banor och på Surahammars golfklubb* på helgfria vardagar, samt efter kl. 13.00 på lördagar, söndagar och helgdagar under perioden 1/5-31/10. *Samarbetet mellan Surahammars GK & Ängsö GK, under förutsättning att båda banorna har öppet med sommargreener.

Som fullvärdig medlem med spelrätt spelar du fritt alla dagar

GKplus – samarbete mellan tio golfklubbar!

I GKplus ingår följande golfklubbar: Burvik GK, Friiberghs GK, Grönlund GK, Hallstavik GK, Roslagens GK, Vassunda GK, Trosa GK, Åkersberga GK, Torshälla GK och Ängsö GK.

Som fullvärdig medlem i Ängsö Golfklubb (Äger en spelrätt eller är Årsmedlem samt betalar fullvärdig årsavgift) spelar du fritt (maximalt 10 rundor per bana) på samtliga GKplus-banor på helgfria vardagar samt efter kl 13.00 på lördagar, söndagar och helgdagar under perioden 1/5-31/10.

För dig som inte vill ha ett fullvärdigt medlemskap men trots det vill spela på GKplus-banorna till ett förmånligt pris finns ett greenfeemedlemskap: GKplus-klippet.

I medlemskapet ingår följande:

• Medlemskap i den klubb Du valt
  • Fem personliga fria greenfeeronder på GKplus banorna
  • Medlemskap i Svenska Golfförbundet

Du kan spela upp till 5 greenfeeronder på Din hemmaklubb, vilka dagar och tider Du vill, eller fördela dina fria spel på övriga GKplus-banor på helgfria vardagar eller efter kl 13 på lördag, söndag och helgdag. Max 1 fritt speltillfälle/bana.

GKplus samarbetet
är en stor medlemsförmån och bygger på ömsesidig respekt för samarbetspartnernas verksamheter. Vi har upplevt en något ökad förekomst av så kallad NS (No Show) vilket innebär att spelare bokar starttid utan att nyttja tiden. Det förekommer att samtliga spelare i bollen uteblir eller att man bokar fler spelare än de antal som kommer för att spela.

Vi påminner samtliga berättigade spelare att det inte är tillåtet att reservera tider utan att nyttja dem. Avbokning skall ske senast dagen före reserverad speltid. Om problemen inte upphör kommer klubbarna att införa regler som innebär att spelare som uteblir debiteras full greenfee och vid utebliven betalning blir spelaren avstängd från ytterligare GKplus spel.

Vänligen respektera samarbetet
/GKplus styrelsen