Ordförandes nyhetsbrev v.5 2024

Hej på er alla golfvänner.

Vi är nu inne i februari och närmar oss mer och mer våren och första rundan på Ängsö.
Trots att snön ligger över anläggningen så pågår det mycket aktiviteter för ett bättre Ängsö GK.

Rörande vattenskadan i annexet där boende och omklädningsrummen finns så är rivningen klar i dagarna.
Vi har haft möte med en inredare om förbättringar och färgsättningar utefter de önskemål som medlemmar framfört.

I nästa vecka kommer vi att rensa i huvudbyggnaden på utrustning och saker som inte ska vara där och detta arbete utförs av Klubbhuskommittén.
I samband med detta kommer vi också med hjälp av inhyrd städfirma att göra en riktig storstädning av hela restaurangen och dess kök.
Det kommer även att testas med en mattvätt i serveringsdelen om det är möjligt att få upp skicket till belåtenhet.

Under nästa vecka kommer även Vattenfall till Ängsö för att presentera lösningar för laddstolpar, solpaneler och våra abonnemang.

Blivande restauratör har nu erhållit ett hyresavtal på tre år för granskning.

Detta var den information vi vill delge er, det händer mycket positivt på klubben.

Ta hand om er så hörs vi snart igen.

Per Dansson