Ordförandes nyhetsbrev v.2 2024

Hej alla medlemmar och övriga läsare.
Vill önska er alla en god fortsättning på det nya året.

Här kommer det första nyhetsbrevet till er från styrelsen 2024 via mig som ny ordförande på Ängsö GK .

Den nya styrelsen tillträdde 1/1 och vi har nu erhållit tillgång av ekonomin m.m. rörande Ängsö GK och Ängsö Golf och Event AB.

Vi hade i måndags vårt första möte där vi presenterade oss för varandra.
Där pratades det om bland annat vad som ska prioriteras den första tiden.
Bra och konstruktiva samtal.
Mycket att ta del av och att på bästa sätt ta vara på varje persons kunskaper och erfarenheter som gör att vi tar klubben framåt på bästa sätt utefter era förväntningar.

Vi kommer bland annat under den närmsta tiden skriva ett tre års hyresavtal med en ny restauratör. Känns riktigt bra och det kommer att serveras husmanskost i bästa klass samt även en liten á la carte samt enklare rätter.

Själv kommer jag som arbetsgivare att påbörja medarbetarsamtal med de anställda. De anställda och ni medlemmar är grunden i klubbens framgång och välmående. Vi i styrelsen ska bara se till att ni har de bästa förutsättningarna att vara stolta för vårt fina Ängsö. Vår stora förvaltnings uppgift som styrelse.

Nu till något sämre som uppdagats.
Det har varit en omfattande vattenskada i annexet där en vatten koppling släppt på övervåningen. Rummen på övervåningen samt omklädningsrummen är förstörda. Detta har skett någon gång i november och uppdagades den 10/12.
Nu till det positiva i ärendet. Folksam har givit oss klartecken att återställa till ursprungliga skicket vilket de ansvar för ekonomiskt via försäkringen. Projekt möte med entreprenören Totalbyggen är bokat denna vecka för tidsplan, byggkrav, myndighetskrav, arbetsplatssäkerhet mm. Vår representant är Torbjörn Englund och bistås av Lasse Gustavsson samt Johan Scott.

Rörande banan och vintern så ser det positivt ut i dagsläget. Vår banchef Johan Scott känner dock sig osäker om det börjar pendla mellan plusgrader på dagarna och flera minusgrader på nätterna. Vi håller alla tummar för honom och personalen samt ber en bön till vädergudarna att de är snäll mot vårt kära Ängsö GK så vi kan ses på banan tidigt i vår precis som vanligt.

Viktigt. Vill även gärna att ni som vill bidra till klubbens välmående / framgång i form av medverkan i någon kommitté hör av er till mig på e-post enligt nedan. Berätta vad ni vill hjälpa till med. Vi behöver ert engagemang litet som stort. Vi gör detta tillsammans.

Att bli medlem i Ängsö är lätt och inte minst väldigt förmånligt för en årsavgift.
Ni spelar gratis via medlemskapet på 11 klubbar runt om i Mälardalen och har fria range bollar på Ängsös natursköna bana.
Kontakta vårt kansli för mer information eller mig på e-post nedan.

Håller er alla mer informerade i nästa informationsbrev inom ca två veckor.

Var rädda om er så hörs vi snart igen.

Per Dansson ordförande
per.dansson@angsogolfklubb.se